Siirry pääsisältöön

Toinen viikonloppu sekä yhdeksäs koulupäivä

Perjantai aamumme alkoi kiireellisenä, kun meinasimme myöhästyä koulusta. Ehdimme kuitenkin ajoissa ja menimme katsomaan kasvohoitotuntia. Meitä pyydettiin kasvohierontamalleiksi, mutta kieltäydyimme, sillä olimme jo hieman kyllästyneitä hierontaan. Teimme siis toisillemme hoitoja. Tiia teki Ronjalle selänhieronnan ja Ronja teki Tiialle kasvohoidon. Meille tuli hieman paha mieli, kun yksi tyttö joutui kolmanneksi erään parin kanssa, sillä heitä oli pariton määrä emmekä me halunneet hierontaa. Iltapäivällä olimme taas kasvohoitotunnilla ja käänsimme meidän kasvohierontaamme englanniksi. Meillä oli muutamia ongelmia, mutta selvisimme niistä kääntäjän avulla. Tunnin aikana opettajamme tuli puhumaan meidän kanssa syvällisiä, muun muassa siitä mitä onnellisuus on. Pääsimme jo kolmen aikaan koulusta ja tulimme majapaikallemme. Alkuillan istuskelimme ja vietimme aikaa kolmistaan, kunnes päätimme seitsemän aikaan lähteä ostoksille. Täällä on tapana että kaupat ovat yleensä vain kuuteen asti auki, mutta perjantaisin ne menevät kiinni vasta yhdeksältä. Ilta shoppailujen jälkeen lähdimme takaisin host-perheemme taloa. Host-perheemme on vähän vanhempi mukava pariskunta. Kommukinoisti heidän kanssaan oli alussa hieman haasteellista, mutta nyt keskustelu onnistuu hieman paremmin. Emme hirveesti heidän kanssaan puhu, vaikka olemmekin saman katon alla. Yleensä meiltä kysytään haluammeko ruokaa, olemmeko menossa ulos tai kouluun ja kuulumisia. Host-perhe on meidän mielestämme ollut hyvä asumismuoto, sillä ei tarvitse itse huolehtia ruuasta ja saamme olla omassa rauhassa yläkerrassa sekä kulkea oman mielenmukaan ulkona. Perjantaina emme valitettavasti ottaneet yhtään kuvia :(.

Lauantaina päätimme kahdestaan lähteä kohti Markthalia uudelleen. Kiertelimme kojuja tarkemmin ja kävimme ostamassa söpön näköiset täytetyt vohvelit, jotka olivatkin aivan liian makeita. Söimme kuitenkin tyytyväisinä vohvelimme ja lähdimme jatkamaan matkaa. Matkalla mukaan sattui vaikka ja mitä, sekä katselimme söpön näköisiä ruokapaikkoja. Totesimme hetken kiertelyn jälkeen vatsassa kurnivan, jolloin suuntasimme suloisen dumpling ravintolan luokse. He myivät kaikkea herkullisen näköistä aasialaista ruokaa. Ostimme muutama mykyt ja lähdimme tyytyväisinä jatkamaan matkaa. Kiertelimme vähän lisää hallia. Päätimme lähteä jatkamaan matkaa kohti keskustaa ratikalla ja menimme rautatieasemalle käymään starbucksissa ja muissa rakennuksen kaupoissa. Lähdimme ulos odottamaan ratikkamme lähtöä, kun joku mies koitti tulla myymään meille jotain. Kun sanoimme ettemme puhu hollantia, hän alkoi kyselemään meiltä kaikkea ja juttelemaan suomesta. Pian kuitenkin hän sanoi että hänen täytyisi palata töihin ja meidänkin täytyi jo lähteä ratikalle. Tulimme takaisin talolle, jossa vietimme loppuiltamme, yhtä kauppareissua lukuun ottamatta.

Sunnuntaina lähdimme taas keskustaa kohti! Nyt kolmikkona yritimme suunnistaa metrojen avulla kohti keskustaa, sillä ratikoita ei kulkenut kaupungissa olevan maratoonin vuoksi. Ratikoiden kulkemattomuuden vuoksi metro oli aivan täynnä, hyvä että ovesta mahtui edes sisään. Pääsimme perille vihdoin, muutamien mutkien kautta ja lähdimme suunnistamaan chinatowniin ruuan perään. Päädyimme pieneen söpöön nuudeliravintolaan, jossa tilasimme kaikki herkulliset chicken miso ramen annokset! Ronja oli ainoa joka jaksoi syödä koko annoksen. Lähdimme jatkamaan matkaa kohti aasialaista supermarkettia. Sen jälkeen lähdimme kohti kauppakatuja, viettäen seuraavat pari tuntia shoppaillen. Totesimme pian sään olevan todella lämmin, sillä todella nopeasti tulikin jano. Koitimme etsiä kahvilaa tai muuta paikkaa, jossa olisi myynnissä jotain viileää juomista ja paikka jossa istua. Löysimme jonkun pienen kojun, josta saimme ostettua limsaa. Tämän jälkeen päätimme lähteä takaisin talolle. Metrossa kuitenkin totesimme että emme jaksa vielä lähteä talolle vielä. Menimme metrolla päätepysäkille ja menimme seuraavalla metrolle sen päätepysäkille De Akkersiin. Melkein kaikki oli mennyt jo kiinni, joten kiersimme pienen ympyrän, jonka jälkeen lähdimme seuraavalla metrolla takaisin päin. Pääsimme metrosta pois ja juoksimme, kirjaimellisesti juoksimme, bussille, jotta meidän ei tarvitsisi kävellä. Loppu illan istuskelimme yläkerrassa kirjoittaen blogia ja valmistautuen tulevaan viikkoon.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kymmenes koulupäivä

Maanantai aamu alkoi väsyneissä merkeissä. Aamulla meillä oli asiakaspalvelua ja teimme meidän asiakkaillemme kasvohoidot. Olimme koulun alkamisen aikaan ainoat opiskelijat asiakaspalvelutunnilla, mutta loppujen lopuksi paikalle saapui kaksi opiskelijaa. Menimme 12 aikaan meikkaustunnille ja istuskelimme katsomassa tuntia, koska heillä oli taas kerran näyttötilaisuuden harjoittelu. Pääsimme pois jo kahden aikaan ja matkalla kotiin törmäsimme Veeraan, joka oli kävelemässä kouluun. Kun saavuimme talolle ajattelimme, että voisimme lähteä Rotterdamin eläintarhaan. Pääsimme eläintarhaan yhden ratikka- ja bussimatkan jälkeen. Sisälle päästyämme kiertelimme kaikkialla ja katselimme eläimiä. Alussa juoksentelimme ympäriinsä, kuin pikkulapset. Eläintarha oli erittäin suuri ja eläimet olivat suht kaukana toisistaan. Ensimmäisenä näimme paljon mereneläviä, kaloja, kilpikonnia ja hylkeitä. Kävimme katsomassa amatsonica rakennuksessa perhosia ja liskoja. Siellä oli hyvin kuuman kostea ilma, joka ol

Ensimmäinen viikonloppu

Lauantaiaamuna heräsimme väsyneinä kouluviikon jälkeen ja päätimme lähteä käymään Zuidpleiniin, eli yhteen Rotterdamin suurista kauppakeskuksista. Matka kesti kävellen vain parikymmentä minuuttia ja oli mukava kävellä porukalla kun jo 12 aikaan oli jo 15 astetta lämmintä. Zuidpleinissä kiertelimme kauppoja, pääasiassa Primarkkia, josta kaikille sattui mukaan enemmän tai vähemmän tavaraa. Suurimman tavaramäärän mukaansa kantoi Ronja, joka osti melkeimpä pelkästään Harry Potter tavaraa, mutta oli kuitenkin vähän pettynyt, sillä kaupassa ei ollu paljon Puuskupuhi tavaraa. Kävimme syömässä vietnamilaisessa ravintolassa, joka sijaitsi kauppakeskuksessa. Tilaaminen oli tosin hieman hankalaa, sillä ruokalista oli vain hollanniksi. Saimme onneksi ruokaa eteemme, joka oli kaikkien mielestä herkullista. Jatkoimme kauppojen kiertelyä ja kävimme tutkimassa lisää paikallisia supermarketteja. Selvisimme usean tunnin shoppailureissumme jälkeen takaisin host-perheemme talolle, jossa kaikki yhdessä tus

Ensimmäinen päivä

Aamumme alkoi 5.05 herätyksiemme soidessa. Nousimme väsyineinä sängyistä ja valmistauduimme lähtöön. Viimein kun pääsimme lentokentälle ja pääsimme läpi turvatarkastuksista, ostimme ylikallista aamupalaa. Hieman aikataulua jäljessä pääsimme koneesemme, jossa boardingin loputtua ilmoitettiin lennon myöhästyvän n. 2h, Amsterdamin tuulisuuden vuoksi. Vihdoin ja viimein pääsimme lentämään ja laskeutuessa huomasimme kuinka, todellakin tällä Hollannissa on tuulista. Lennon laskeuduttua lähdimme metsästämään matkalaukkumme, jonka jälkeen yritimme löytää tiemme juna-asemalle. Jotenkin kummasti osasimme lopulta ostaa junaliput ja pääsimme matkaamaan kohti Rotterdamia. Rotterdamiin selvittyämme aloimme etsiä ruokapaikkaa, sillä kello oli jo melkein 14.00. Löysimme söpön pienen rauhallisen ruokapaikan nimeltään "Urban Salads" jossa söimme lounasta. Veera ilmestyi lounaspaikkaamme, josta hän opasti meidän host-perheemme luo. Loppu iltapäivä meni täällä host-perheen talolla ko